Redfoss s.r.o.

K Červenému dvoru 24
130 00 Praha 3
(Strašnice - Žižkov)

IČ: 24726672
Tel.: 736 266 557

Víceprvková náprava:

toto nezávislé zavěšení ustavuje kolo prostřednictvím několika ramen, čímž lze optimálně nastavit požadované kinematické vlastnosti zavěšení. Různé požadavky na dynamiku jízdy, jízdní komfort a zastavěný prostor daly vzniknout různým konstrukčním provedením.

Lichoběžníková náprava:

tvoří ji dvojice příčných ramen trojúhelníkového tvaru nad sebou, kdy horní rameno bývá kratší než spodní. Pružina a tlumič jsou přes kloub spojeny s dolním ramenem tak, aby nezabíraly příliš místa. Lichoběžníková náprava se používá obvykle na předních nápravách vozů vyšších tříd a zaručuje dobré jízdní vlastnosti.

Kliková náprava:

je tvořena podélnými klikami. Na obrázku je kliková náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou (zkrutnou) příčkou. Tento typ zadní nápravy používá většina vozů nižších tříd s předním pohonem.

Úhlová náprava:

má rozvidlená úhlová ramena (vlečené trojúhelníkové závěsy). Na obrázku je zadní poháněná náprava s vinutými pružinami a bubnovými brzdami.

Kyvadlová náprava:

je tvořena příčnými rameny s osou kývání rovnoběžnou s podélnou osou vozidla nebo se šikmou osou. Patří ke starším konstrukcím, má menší neodpruženou hmotu než tuhá náprava. Dochází u ní ale ke značným změnám odklonu kol, což může vést k přetáčivé nestabilitě. Dnes se tato náprava již u osobních vozů nepoužívá. Na obrázku je pohled shora na levou poloosu vozu řady Škoda 1000 MB/100/105 a odvozených typů.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one